Jaarverslag 2022

Gelukkig hebben we in 2022 het einde van de Corona pandemie mogen beleven. Hoewel we niet naar Oostenrijk konden (de pandemie was toen nog in volle gang), hebben we wel een SRO training in september mee kunnen maken in Marnehuizen. Weer een leerzame en leuke ervaring om met andere SRO teams samen te oefenen en van elkaar te kunnen leren.

Onze “hernieuwde vrijheid” na de lockdown en andere restricties hebben we ook “gevierd” met een trainingsweekeinde in Luxemburg in oktober. En ook hier weer mooi werk van de honden gezien van de eigen honden en die van onze vrienden van de Reddingshondengroep Noord Holland.

In april heeft Annet haar taak van Penningmeester overgedragen aan Diane, die inmiddels de status van “Aangeslotene” had gekregen. Wim en Annet hebben daarna beide de stichting Reddingshonden Sirius verlaten.

René heeft in 2022 onze groep (tijdelijk?) verlaten vanwege gezondheidsproblemen van zijn hond. Ook vanaf deze plek wensen wij hem en zijn hond sterkte en een verbeterde gezondheid toe.

Mariska kwam onze gelederen versterken met Baya. Geheel nieuw in het reddingshondenwerk zijn beiden vol enthousiasme begonnen aan de opleiding.

Demo’s en presentaties waren ook weer mogelijk en zodoende hebben we kunnen bijdragen aan een 112 dag bij de brandweer van Nieuwleusen in oktober, naast enkele presentaties bij clubs en studiegroepen.

Na een mooi leven van bijna dertien jaar is Djinta rustig ingeslapen en heeft haar verdiende plekje in de hondenhemel ingenomen.

En zo is een rustig jaar met een minimum aan inzetten vergleden. Op naar 2023.

Hans Groote