Jaarverslag 2023

Het rustige jaar qua inzetten van 2022 heeft zich voortgezet in 2023. Weinig is op dit gebied te melden.

Jessica en Zaidah hebben dit jaar onze groep verlaten. Diane heeft haar taak als penningmeester op zich genomen.

Wel hebben we Astrid Reijerkerk als nieuw clublid mogen verwelkomen. Met haar beide Hovawarts Fallyn en Tegan en natuurlijk haar jarenlange ervaring in het reddingshondenwerk vormt ze een aanwinst voor onze (helaas wat uitgedunde) groep.

Onze jaarlijkse training in de Oostenrijkse sneeuw viel bijna in het water door afwezigheid van (voldoende) sneeuw. Dankzij een vriendelijke chauffeur van een sneeuwschuiver hebben we toch een berg sneeuw van een parkeerplaats bij elkaar geschoven kunnen krijgen en daar voldoende op kunnen oefenen. Maar de klimaatverandering doet zich hier ook gelden…

Samen met Oger en de RHGD hebben we deelgenomen aan een trainingsstage in Frankrijk op een daarvoor speciaal ingerichte puin locatie. Het is met de huidige wijze van sloopwerken in Nederland niet makkelijk om aan goede locaties voor dit werk te komen, dus hebben we met beide handen de uitnodiging aangenomen van Oger om mee te gaan.

Zo verliep een rustig jaar voor Sirius.